Past Wold & Waard bij jou

Sta jij midden in de maatschappij? Houd je ervan om het contact met onze huurders, je collega’s en onze samenwerkingspartners op te zoeken? Dan is Wold & Waard een mooie plek om te werken.
Spreekt dit je aan? Wold & Waard is geregeld op zoek naar nieuwe collega's.
We komen graag met jou in contact.   

Staat jouw vacature er niet tussen? Maak dan een afspraak om een kop koffie te komen drinken.

Collega's aan het woord

Lees het verhaal van Kevin (Vakman)

Kevin woonde in een huurhuis van Wold & Waard. Toen Martijn, een van onze vakmannen, eens bij Kevin over de vloer kwam om isolatiemateriaal te plaatsen ging het balletje rollen. ‘Martijn vertelde dat ze een vakman zochten en vroeg of het niet iets voor mij was. Ik heb mijn CV gestuurd en kon al snel beginnen’ vertelt Kevin.    

Sinds 2023 is hij in dienst bij Wold & Waard. En dat bevalt hem goed. ‘Bij veel mensen thuis over de vloer komen, dat vind ik het allerleukste! Een gesprek aangaan met de bewoner en tegelijkertijd mijn handen uit de mouwen steken. Dat is echt iets wat bij mij past.’  

Voor Wold & Waard is Kevin echt een aanwinst. Naast het feit dat we een goede vakman, met al meer dan 15 jaar ervaring, in huis hebben gehaald is Kevin eigenlijk ook een oude bekende. Tijdens zijn opleiding tot timmerman liep hij al stage bij ons. Dat beviel hem toen al goed. En ons ook!

Lees het verhaal van Anjo en Bert (Wijkbeheerders)

Bert en Anjo werken al jaren bij Wold & Waard. Bert begon als vakman en Anjo zat jarenlang op de bus. Ze repareerden deuren, legden dakpannen terug en verholpen lekkende kranen. Nu hebben ze een nieuwe rol als wijkbeheerders en houden ze zich bezig met 'grijs, groen en veilig'.

Anjo legt uit: "We houden toezicht op het werk van hoveniers en schoonmakers in complexen. We zorgen ervoor dat alles netjes is. Is een portiek of tuin rommelig, dan kunnen huurders contact met ons opnemen." Bert vult aan: "Bij kleine burenruzies komen we langs om te helpen. Bijvoorbeeld als iemand zich ergert aan de buurman die zijn tuin niet onderhoudt."

Anjo en Bert zijn niet langer vakmannen, maar wijkbeheerders. Ze focussen nu meer op de menskant van hun werk. Toch schuwen ze kleine klusjes niet, zoals het vastzetten van een losse deurkruk. Voor grote klussen komen ze niet meer langs.

Nu zorgen ze voor prettig wonen en leefbaarheid. Dit gaat niet alleen over overlast. Anjo: "We zijn er ook voor leuke dingen. Organiseer je een buurtbarbecue? We komen graag langs. Wil je een bankje in de buurt? Als de buurt het wil, kunnen we dat regelen. Het belangrijkste is dat de ideeën uit de buurt komen en we het samen doen."

Lees het verhaal van Frank (Verhuurconsulent)

Als verhuurconsulent ben ik bezig met het gehele verhuurproces van woningen, van opzegging tot aan nieuwe verhuringen. Dit omvat het publiceren van woningen op de website, het houden van intakes met nieuwe huurders en het opstellen van huurcontracten.

Wanneer mensen de huur opzeggen, komen ze bij de afdeling verhuur terecht. We zorgen ervoor dat er weer een nieuwe huurder inkomt. Hoewel we gestandaardiseerde processen volgen, is er ook ruimte om je eigen ideeën te delen. Je ziet vanzelf wel of het lukt, en dat maakt het werk leuk.

Af en toe ga ik mee met een potentieel nieuwe huurder om de woning te laten zien. Dat is natuurlijk het leukste. Nu werk ik in het gebied boven de A7, dus ik ga minder vaak op pad dan ik zou willen. Eigenlijk moet ik het wel vaker doen, want dit is echt wat je werk leuk en afwisselend maakt.

Wat ook leuk is, is het team waarin ik werk. Bij Wold & Waard is de sfeer ongedwongen. We staan allemaal met beide benen op de grond. Het liefst werk ik op kantoor, waar ik alles meemaak. Thuis ben je meer op jezelf, maar op kantoor voel je de steun van het team. We doen het echt samen en sparren altijd met elkaar als we ergens niet uitkomen. Dat maakt het werken bij Wold & Waard echt plezierig.

Lees het verhaal van Anna (Wijkconsulent)

Anna (Wijkconsulent)

Als wijkconsulent heb ik veel contact met huurders, netwerkpartners en collega’s. Naast het oplossen van overlast en zorgen voor leefbaarheid, werk ik ook aan sloop- en nieuwbouwprojecten. Ik informeer huurders wanneer huizen gesloopt worden en begeleid hen bij het vinden van een nieuwe woning.

Ik ben de contactpersoon voor huurders en netwerkpartners, en de schakel tussen Wold & Waard en de huurders. Het leukste vind ik situaties waarin we nog oplossingen moeten bedenken. Hoewel we beleid hebben, zijn er altijd zaken die buiten de regels vallen. Dat vind ik echt het allerleukste: oplossingen vinden voor deze uitzonderingen.

Ons doel is om prettige en veilige buurten te creëren. We willen dat mensen fijn wonen en dat het goed gaat met de bewoners. We proberen zoveel mogelijk in de buurten aanwezig te zijn en bij mensen thuis langs te gaan. Zo krijgen we een goed beeld van wat er speelt.

Het team wijkconsulenten werkt aan veilige wijken en leefbaarheid. Elk wijkconsulent heeft zijn eigen gebied, wat prettig werkt. En het is fijn om collega's te hebben waarmee je situaties kunt bespreken om te horen hoe zij het zouden aanpakken.

Het mooiste aan mijn werk is dat geen dag hetzelfde is. Die afwisseling en het directe contact met mensen maken mijn werk als wijkconsulent zo leuk.

Lees het verhaal van Anja (Planner-werkvoorbereider)

Anja (Planner - werkvoorbereider)

Anja is planner - werkvoorbereider bij Wold & Waard. In deze functie is ze verantwoordelijk voor de planning van alle dagelijkse reparaties. ‘Ik ontvang de reparatieverzoeken van huurders en handel deze administratief af. Soms zet ik opdrachten uit bij aannemers als de werkzaamheden groter zijn dan vier uur. Daarnaast plan ik de collega-vakmannen in en heb ik contact met leveranciers. Je moet veel ballen tegelijk in de lucht houden, maar dat maakt het werk juist uitdagend en leuk.’

In dit vak draait het om contact met huurders, aannemers, leveranciers en de vakmannen (toevallig zijn het alleen mannen). ‘Het mooie is dat we elkaar allemaal nodig hebben en het echt samen doen.’ Naast de dagelijkse reparaties behandelt deze afdeling ook WMO-aanvragen en zelf aangebrachte voorzieningen. Woningen waarvan de huur is opgezegd komen ook bij de planning-werkvoorbereiding binnen. We zorgen ervoor dat deze snel weer klaar zijn voor verhuur.

‘Wat mijn werk leuk maakt, is de hectiek. Je moet snel kunnen schakelen en veel acties tegelijkertijd uitvoeren. En natuurlijk wil je alles zo goed mogelijk doen voor de huurders. Een beetje empathie is daarbij heel belangrijk. Voor dit vak heb je echt inlevingsvermogen nodig.

Wie wij zijn

Wij zijn een organisatie die volop in beweging is met leuke uitdagingen. Wold & Waard verhuurt zo’n 5.700 sociale huurwoningen in het Westerkwartier. We richten ons op mensen met een lager inkomen of een bijzondere woonvraag. Het gaat ons niet alleen om het huis, we leveren ook een bijdrage aan de woonomgeving en de leefbaarheid. Dit doen we met ongeveer 70 collega’s.

Door met veel plezier te werken, proberen we elke dag onze huurders blij te maken. Dit doen wij met een open en nuchtere houding. Wij hebben oog voor elkaar. Of het nu gaat om woongenot, betaalbaarheid, wonen & zorg, sociale veiligheid of goed werkgeverschap, wij doen ons best om de omgeving een stukje mooier te maken. Dichtbij, actief en duurzaam. Dat zijn onze kernwaarden. Zij geven houvast in hoe we werken. Ze helpen ons bij het maken van keuze

Arbeidsvoorwaarden

Op onze arbeidsvoorwaarden zijn de CAO Woondiensten en Pensioenfonds SPW voor woningcorporaties van toepassing.