Inschrijven

Wilt u een woning huren van Wold & Waard? Schrijf u dan in als woningzoekende. Dat kan in het woningzoekendenportaal. De inschrijving is gratis. In het portaal ziet u meteen welke woningen er op dit moment beschikbaar zijn. 

  • Welke gegevens heb ik nodig als ik mij inschrijf?

    Als u zich inschrijft moet u een aantal gegevens invullen:

    • Persoonlijke gegevens zoals naam- en adresgegevens, telefoonnummer, e-mail;
    • Inkomensgegevens van u en uw eventuele partner, omdat wij verplicht zijn passend toe te wijzen. U kunt voor uzelf en uw eventuele partner gratis inkomensverklaring(en) downloaden via Mijn Belastingdienst of aanvragen bij de BelastingTelefoon via 0800-0543. Loonstroken of uitkeringsspecificaties kunt u bij uw werkgever of uitkeringsinstanties opvragen. Het inkomen van inwonende kinderen telt niet mee bij woningtoewijzing.
  • Hoe lang is mijn inschrijving geldig?

    Uw inschrijving komt te vervallen als u een aangeboden woning accepteert. Het kan ook voorkomen dat u zelf aangeeft dat u niet langer ingeschreven wilt blijven staan of dat u niet reageert op een woningaanbod. U moet uw inschrijving wel jaarlijks te verlengen. Hierover ontvangt u een mail met het verzoek uw inschrijving te verlengen. 

  • Hoe kom ik aan een inkomensverklaring?

    U kunt voor uzelf en uw eventuele partner gratis inkomensverklaring(en) downloaden via Mijn Belastingdienst of aanvragen bij de BelastingTelefoon via 0800-0543. Loonstroken of uitkeringsspecificaties kunt u bij uw werkgever of uitkeringsinstanties opvragen. Het inkomen van inwonende kinderen telt niet mee bij woningtoewijzing.