Reparaties en onderhoud

Het is belangrijk dat uw woning goed wordt onderhouden. Schilderwerk, keukenvervanging en tegelrenovaties zijn voorbeelden van werkzaamheden die wij regelmatig inplannen. Dit noemen wij planmatig onderhoud. U zorgt als huurder zelf voor klein dagelijks onderhoud. Er gaat ook wel eens iets kapot. Als dat is gebeurd, kunt u een reparatieverzoek bij ons indienen. 

Gerbert van ‘t Oever, planner/werkvoorbereider
Gerbert van ‘t Oever, planner/werkvoorbereider

Reparatieverzoek indienen

  • Plan uw reparatie in via 
    Mijn Wold & Waard
    U kunt 24 uur per dag online een afspraak inplannen voor de reparatie.
  • Liever persoonlijk contact?
    Bel (0594) 51 21 61

    Op werkdagen tussen 8.00 en 12.30 uur (vrijdag tot 12.00 uur) krijgt u een medewerker van Wold & Waard aan de lijn. Op andere tijden krijgt u een medewerker van de Service Meldkamer.

Wat doet u bij...

  • Spoedreparaties

    Heeft u een gaslekkage, een gesprongen waterleiding, elektrastoring, brandschade of een andere spoedreparatie die niet tot de eerstvolgende werkdag kan wachten? Dan maken we meteen een afspraak.

    Bel direct 0594 - 51 21 61 voor een reparatieverzoek

    Belt u voor 12.30 uur, dan krijgt u een medewerker van Wold & Waard aan de lijn.

    Na 12.30 uur kiest u voor optie 1: voor spoed. Dat kan 24 uur per dag. U krijgt dan een medewerker van de Service Meldkamer aan de lijn. 

  • Glasschade

    Bent u lid van het glasfonds? Bel met:
    0594 - 51 21 61 voor een reparatieverzoek
    Belt u voor 12.30 uur, dan krijgt u een medewerker van Wold & Waard aan de lijn.

    Na 12.30 uur kiest u voor optie 4: voor glasschade
    Wij schakelen u door naar Midglas.

    Dat kan 24 uur per dag. De algemene voorwaarden van het glasfonds vindt u bij Downloads op deze pagina.

  • Riool verstopt

    Bent u lid van het rioolontstoppingsfonds? Bel met:

     0594 - 51 21 61 voor een reparatieverzoek
    Belt u voor 12.30 uur, dan krijgt u een medewerker van Wold & Waard aan de lijn.

    Na 12.30 uur kiest u voor optie 3: rioolverstopping 

    Wij schakelen u door naar RRS.
    De algemene voorwaarden van het rioolontstoppingsfonds vindt u bij Downloads op deze pagina.

  • Storing aan CV, geiser, ventilatie of warmteterugwinunit

    Bel met ons algemene telefoonnummer:
    0594 - 51 21 61 voor een reparatieverzoek
    Belt u voor 12.30 uur, dan krijgt u een medewerker van Wold & Waard aan de lijn.

    Na 12.30 uur kiest u voor optie 2: storing aan verwarming of ventilatie

    Wij schakelen u door naar Breman Service Drachten via 0800 - 020 1773. Storingen worden op werkdagen, weekenden en feestdagen verholpen tussen 8.30 en 22.00 uur.

  • Storing aan een duurzaam systeem van DENN

    Bel met Feenstra Drachten via 088-8455 000.

    De volgende gebouwen/woningen zijn voorzien van een duurzaam systeem:

    • Appartementencomplex 'Ridderhof' in Leek
    • Crisisopvang in Leek
    • Appartementencomplex 'Oosterburcht' in Zuidhorn
    • Woningen aan de Capellastraat in Zuidhorn
    • Woonzorgcentrum 'De Oostergast' in Zuidhorn
    • Woonzorgcentrum in Niekerk
  • Gas- of elektriciteitsstoring

    Elektriciteitsstoring
    Heeft u een elektriciteitsstoring? Soms kunt u het zelf oplossen door uw apparaten te controleren. Bijvoorbeeld door de stekkerproef te doen (bij Downloads op deze pagina treft u een instructie voor een stekkerproef aan).
    Hebben uw buren ook last van een storing in de levering van elektriciteit? Dan ligt het niet aan uw apparatuur.

    Bel met 0594 - 51 21 61  en kies voor optie 4. Wij schakelen u door naar Enexis.

    Gasstoring
    Bel dan ook met ons algemene nummer:
    0594 - 51 21 61 voor een reparatieverzoek
    Belt u voor 12.30 uur, dan krijgt u een medewerker van Wold & Waard aan de lijn.

    Na 12.30 uur kiest u voor optie 5. Wij schakelen u door  met het Nationaal storingsnummer gas & stroom van Enexis via 0800 - 90 09.

    Tips bij storing?
    Raadpleeg de pagina op Enexis.nl over wat te doen bij storingen. Voor een overzicht van actuele storingen kijkt u op gasenstroomstoringen.nl.

  • Storing aan wateraansluiting

    Heeft u een storing aan uw wateraansluiting? Dan kunt u 24 uur per dag bellen met 0594 - 51 21 61 voor een reparatieverzoek
    Belt u voor 12.30 uur, dan krijgt u een medewerker van Wold & Waard aan de lijn.

    Na 12.30 uur kiest u voor optie 6.

    U wordt doorgeschakeld naar het  Waterbedrijf Groningen .

Vraag en antwoord

  • Wat is het verschil tussen renovatie, woningverbetering en onderhoud?

    Renovatie=woningverbetering
    Bij zowel renovatie als woningverbetering gaat het om het (gedeeltelijk) vernieuwen van de woning. Dat kan inhouden dat wij de woning veranderen of vergroten. Denk bijvoorbeeld aan het aanbrengen van dubbel glas. Soms gaat het om sloop, waarna wij al dan niet op dezelfde locatie nieuwe woningen bouwen. Na renovatie of woningverbetering gaat meestal een  huurverhoging in. Dit mag alleen als de renovatie meer woongenot oplevert.

    Onderhoud
    Bij onderhoud gaat het om de reparatie of vervanging van onderdelen van de woning. Onderhoud kan worden onderverdeeld in planmatig onderhoud en dagelijks onderhoud.

  • Meer vragen over renovatie en onderhoud?

    Heeft u meer vragen over renovatie en onderhoud. Lees de brochures op deze pagina of neem contact met ons op. U kunt ook kijken op Rijksoverheid.nl.

  • Hoe vul ik mijn cv-ketel bij?

    In een korte instructie van Remeha kunt u zien hoe u uw cv-ketel kunt bijvullen.